Sinds een aantal weken verkopen we bij het Intersport filiaal waar ik werk de nieuwe high proteïne sportvoeding van Vifit. Ik had deze producten al vaker voorbij zien komen in de media en was al een soort van nieuwsgierig. Nu ik weer aan het trainen ben voor een halve marathon eind oktober gaan de afstanden weer omhoog en merk ik dat ik weer wat meer op mijn voeding moet letten om deze lopen goed te kunnen uitvoeren. Ook na het sporten merk ik dat het goed is om een gezonde maaltijd te nemen met voldoende van de juiste voedingstoffen. Vandaag laat ik je de de verschillende producten van Vifit zien en vertel ik je wat mijn ervaring met de producten is. Oja! ik vond ook nog een mini recept wat mij erg lekker leek en testte het (omdat ik natuurlijk het beste met jullie voor heb) even voor jullie uit 😉

Lisanne Takx, Fit, Food Fun, Leefstijlcoach, Gewichtsconsulente

Sporten, spieren en proteïnen (eiwitten)

Wanneer je gaat sporten vraag je meer van je lichaam. Zo ook van je spieren, Deze moeten harder werken en hebben hierdoor na je inspanning ook meer aandacht nodig in de vorm van gezonde voeding met de goede voedingstoffen die ervoor zorgen dat je spieren herstellen. Eiwitten zijn de voedingstoffen in voeding die ervoor zorgen dat je spieren worden opgebouwd en worden hersteld. Wanneer je jezelf flink in het zweet hebt gewerkt dan ontstaan er in je spieren hele kleine scheurtjes. Deze scheurtjes moeten worden hersteld. Hier helpen eiwitten voor een groot deel bij. Door een extra inname van eiwitten na het sporten zorg je voor het sneller herstellen van deze scheurtjes en een spieropbouw na een inspanning. Naast eiwitten in gewone voeding kan het een oplossing zijn om wat extra eiwitten binnen te krijgen bijvoorbeeld in de vorm van eiwitpoeder of een eiwitreep.

Hoeveel proteïne heeft je lichaam nodig op een dag?

Volgens de richtlijnen gezonde voeding heb je 0,8 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag nodig. Wanneer je intensief sport is dit te weinig en is het helemaal niet onverstandig om na een zware training voor wat extra eiwitten te zorgen in je voeding. Voor duursporters geldt een advies van 1,2-1,4 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dit nog wat hoger (1,7-1,8 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht).

De producten van Vifit Sport

Als gewichtsconsulente en leefstijlcoach werk ik eigenlijk alleen met gezonde voeding volgens de  schijf van vijf. Dit is dan ook waarom ik mensen adviseer niet af te vallen met repen en shakes maar met gewone gezonde voeding verkrijgbaar in iedere supermarkt. Toch spraken de producten van Vifit mij aan. Op de een of andere manier hebben deze producten een laagdrempelig imago en kwamen ze op mij niet over als voedingssupplementen voor bodybuilders of topatleten. Iets wat mij aansprak.

Er zijn drie verschillende producten van Vifit Sports te verkrijgen in de winkels. De Vifit Sports high proteïne sports drink, de Vifit Sports high proteïne sports bar en de Vifit Sports high proteïne shake. Deze drie producten zijn in verschillende smaken te verkrijgen.

Alle porties, of je nu een reep, een shake of een drink pakt bevatten 20 gram eiwitten.

Lisanne Takx, Fit, Food Fun, Leefstijlcoach, Gewichtsconsulente

Mini recept met de Vifit Sport Proteïne Shake (Vanille)

Heb ik jullie wel eens verteld dat je mij ‘s nachts wakker kunt maken voor pindakaas? Nee? Dan weet je het nu! Na mijn lange duurloop van een paar weken geleden maakte ik deze shake en ik was opslag verliefd!

Wat heb je nodig?

  • 250 ml melk (ik gebruikte halfvol omdat dat het lekkerste is)
  • 3 lepels Vifit Sport proteïne Shake smaak vanille
  • 1 banaan
  • 1 eetlepel 100% pindakaas (pindakaas met echt alleen maar pinda’s als ingrediënt)

Mik dit allemaal in de blender en zorg ervoor dat het een egale shake wordt. Giet het snel in een glas en geniet!

Follow me on:

Follow


Tikfoutje ontdekt op het blog? Meld het hier!

Tagged on:                             

Laat een reactie achter!

Ben de eerste met reageren!

avatar
wpDiscuz